Translate

sâmbătă, 19 mai 2012

Sinaia 08.05.2012

In data de 08.05.2012 am facut o mica evadare din agitatul Bucuresti si am ales sa mergem in Sinaia pentru o mica relaxare, mai bine zis pentru doua zile de leneveala in afara Bucurestiului, cu aceasta ocazie am facut si cateva (sute de) poze printre care se numara si Castelul Peles. nu am avut la mine decat un telefon echipat cu camera de 12Mp, mai exact Nokia N8.

Castelul Peles

Castelul Peleş a fost construit la iniţiativa primului Rege al României, Carol I, în afara perimetrului comunei Podul Neagului, localitate cu o suprafaţă de 24 de km în anul 1874, an în care, din iniţiativa suveranului, comuna primeşte numele de Sinaia. Un an mai târziu, în centrul localităţii sunt construite primele case boiereşti, iar în 1876 începe construirea căii ferate Ploieşti – Predeal, care străbate şi Sinaia. Concomitent, între anii 1873 şi 1875 a fost edificată fundaţia castelului Peleş. Ceremonia de punere a pietrei de temelie a reşedinţei a avut loc într-un cadru festiv la 10/22 august 1875.


 In drum spre Castelu Peles am trecut si pe langa Castelul Pelisor.

Castelul Pelisor
Castelul Pelișor este un castel de mici dimensiuni construit în parcul castelului Peleș pe valea Prahovei. Ridicat între 1899 și 1902 de arhitectul ceh Karel Liman și decorat de artistul vienez Bernhardt Ludwig, Castelul Pelișor devine, începând cu anul 1903, reședința de vară a principilor moștenitori.
Castelul a fost construit din dorința regelui Carol I, ca reședință a principilor moștenitori Ferdinand și Maria.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu